سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت خدمات کشاورزی رها اندیش جوین
 
قالب وبلاگ

کنه خاکستری مرکبات

Calacarus Citirifolii K .

( Acari : Eriophyidae )

 

این کنه علاوه بر مرکبات در روی میزبانهای دیگری نظیر فرفیون ، گل میخک ، هلو و پاپایا نیز یافت می شود . تا کنون تمام گیاهان میزبان دولپه ای بوده اند .


شکل شناسی

 

گونه ای است که با بدن دوکی شکل ، رنگ خاکستری مایل به بنفش ، به طول 185 تا 200 میکرون و با ناخن پروش 5 پره ای است . خط میانی در قسمت جلویی سپرپشتی مشخص ولی در قسمت عقبی کمی مشخص است . خطوط کنار میانی شدیداً موج دار می باشد . پیش ران ها در قسمت مرکزی به هم می رسند . بخش تانوزوم دارای 5 قسمت طولی است . درپوش جنسی ماده ها دارای خطوط طولی ریز متعدد در دو ردیف می باشد .

خسارت

 

این کنه لکه هایی در سطح برگ ایجاد می کند که نسبتاً گرد و منظم بوده و در انبوهی بالا ، این لکه ها ، لکه بزرگ تاول شکل تشکیل می دهند که اندازه آن 25 میلیمتر است . این لکه ها معمولاً بصورت دوایر متحدالمرکز می باشند . تولید کلروز در سطح برگها نیز معمولاً رایج است .

این لکه ها به دو طریق ایجاد می شوند ، لکه های کلروز در زمینه سبز و یا لکه های سبز در زمینه کلروز ظاهر می شود . در کل دو نوع تاول حلقه ای در برگها تشکیل می شود اولی مشخصاً از نوع کلروز و متشکل از دوایر متحد المرکز است که در پرتقالهای شیرین بسیار معمول است .


[ شنبه 90/8/14 ] [ 9:44 صبح ] [ مصطفی فاتحی نیا ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

شرکت تعاونی خدمات کشاورزی رها اندیش جوین ارائه دهنده خدماتی از قبیل تولید نهال و تشخیص آفات و بیماری ها و تجویز و فروش سموم نباتی مشاوره و بازدید از مزارع و توزیع نهاده های کشاورزی به کشاورزان عزیز می باشد . شهرستان جوین عباس آباد عرب 09159744885
امکانات وب


بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 158191

سیب تم